×

Majonez kętrzyński - nowa smakowita współpraca

Nowa smakowita współpraca - zagościły u mnie produkty firmy MAJONEZY z Kętrzyna. Czas zabrać się za przygotowywanie dań z majonezami. Inspiracje do stworzenia pysznych sałatek znajdziecie tutaj: PRZEPISY


„Kultowa kampania” polskiego Majonezu Kętrzyńskiego

Linia produkcyjna niepowtarzalnego sosu z Mazur ruszyła w 1962 roku. Wtedy też nadawanie rozpoczęła radiowa „Trójka”, a The Beatles nagrali pierwszy singiel. Dla wielu Majonez Kętrzyński to równie kultowy produkt jak guma Donald czy oranżada w proszku. Do tych sentymentalnych skojarzeń nawiązuje nowa strategia reklamowa Majonezu Kętrzyńskiego pod nazwą „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku”.



„MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa (SPP-H) w Kętrzynie istnieje od 1945 roku, a od 1962 produkuje Majonez Kętrzyński. Znają go wszyscy mieszkańcy regionu, w którym znajduje się siedziba firmy. W Polsce wschodniej jest najbardziej rozbudowana sieć sprzedaży, ale popularny „Kętrzyniak” podbija też serca mieszkańców Mazowsza czy Pomorza.



Kultowy majonez i Beatlesi

Historia Majonezu Kętrzyńskiego zaczęła się w ciekawych czasach. W tym samym roku, gdy ruszyła linia produkcyjna, TVP wyemitowała pierwszą kultową dobranockę „Jacek i Agatka”, nadawanie zaczęła kultowa radiowa „Trójka”, kultowa grupa The Beatles nagrała singiel „Love me Do”, a Marilyn Monroe zaśpiewała prezydentowi Kennedy’emu kultowe „Happy Birthday”.


I choć w naszym kraju były to trudne czasy PRL, nie brakowało im uroku. Wielu osobom kojarzą się przede wszystkim z beztroską młodością: Polo Coctą, watą cukrową czy oranżadą w proszku. I właśnie do tych sentymentalnych skojarzeń nawiązuje nowa kampania producenta pod hasłem „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku”.

- Zmieniające się oczekiwania klientów i rosnąca konkurencja na rynku sprawiły, że postanowiliśmy w przemyślany sposób odświeżyć wizerunek naszej flagowej marki i zaprezentować ją w nowej, atrakcyjnej formie - mówi Piotr Majewski, prezes SPP-H w Kętrzynie.

 - Uznaliśmy, że kampania reklamowa nie musi oznaczać ścigania się z obowiązującymi modami i unowocześnianiu wizerunku na siłę. „Kętrzyniak” jest kultowy w swojej tradycyjnej formie. Postanowiliśmy wykorzystać to, co w naszym produkcie najcenniejsze: długą i ciekawą historię oraz mnóstwo sentymentu, jakim darzą Majonez Kętrzyński klienci, również ci rozsiani po całym świecie.




Powrót do przeszłości

Prezes Piotr Majewski zakłada, że ofensywa marketingowa zwiększy przywiązanie dotychczasowych klientów do marki, ale umożliwi również pozyskanie nowych, którzy mają sentyment do kultowych marek.

- Podejmujemy nowe wyzwanie i dostosowujemy się do potrzeb rynku - podkreśla Piotr Majewski. - W odpowiedzi na modny obecnie zdrowy tryb życia wprowadziliśmy również majonez lekki, który pozwala zachować smukłą sylwetkę, a jednocześnie cieszyć się kultowym smakiem.

Kreacje reklamowe użyte w kampanii bazują na tradycyjnej etykiecie majonezu. Prosta forma z wykorzystaniem wyrazistych kolorów utrzymana jest w konwencji graficznej retro.
Od 2 kwietnia na terenie Warmii i Mazur oraz w regionach sąsiadujących pojawią się billboardy przedstawiające potrawy, np. kanapeczka czy jajeczko, które nie mogą się odbyć bez majonezu. Kreacje nawiązują do artystycznych plakatów z nurtu „estetyki sentymentalnej”, jaki dziś przeżywa renesans popularności. Kampania będzie też prowadzona, na portalach internetowych oraz w regionalnej telewizji. Powstała też limitowana wersja plakatów z kultowym wizerunkiem „Kętrzyniaka”.

Fani marki mają również możliwość współtworzenia nowej strony internetowej kultowego produktu (www.kultowymajonez.pl). Do udziału w zabawie zaprasza sam… „Kętrzyniak”, który będzie bohaterem i narratorem komunikacji reklamowej.





Teaser pełen emocji

Pierwsza odsłona kampanii była związana ze Świętami Wielkanocnymi, a hasłem przewodnim „Jajeczko z kultowym majonezem”.

Kampanię poprzedziła akcja na Facebooku zat. „Koniec epoki Majonezu Kętrzyńskiego”. Przez ponad tydzień w przewrotnej i żartobliwej formie były zapowiadane tajemnicze zmiany związane z marką. Wpisy autorstwa samego „Kętrzyniaka” zachęcały do gromadzenia zapasów produktu, który czeka niepewna przyszłość. W ramach „pożegnania” odbył się też konkurs na najciekawsze wspomnienia związane z majonezem.

Niektórzy internauci obawiali się końca produkcji, co czasem wyrażali dość emocjonalnie, ale dziś mogą odetchnąć z ulgą. Choć wciąż jeszcze nie byli pewni czy zapowiedź kampanii reklamowej w nowej odsłonie nie jest żartem primaaprilisowym. Pożegnali „Majonez Kętrzyński”, ale w zamian powitali „Kultowy Polski Majonez”.

W mediach społecznościowych rozpoczyna się nowy etap w komunikacji. Nacisk będzie położony na historię majonezu: początki funkcjonowania zakładu, pierwszych pracowników, ważniejsze zmiany w ofercie, a także ciekawostki z czasów, kiedy zaczęła się produkcja majonezu, np. narodziny Axla Rose’a, premiera filmu „Nóż w wodzie” czy pierwszy występ grupy Niebiesko-Czarni.

- Chcielibyśmy jeszcze raz podziękować wszystkim, którzy tak zaangażowali się w obronę Majonezu Kętrzyńskiego, wysyłali do nas apele oraz przepiękne wspomnienia. To po raz kolejny udowodniło nam, jak ciepłe emocje budzi nasza flagowa marka – podsumowuje Piotr Majewski. 


Re welka-Testuje

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Majonez kętrzyński - nowa smakowita współpraca
Nowa smakowita współpraca - zagościły u mnie produkty firmy MAJONEZY z Kętrzyna. Czas zabrać się za przygotowywanie dań z majonezami. Inspiracje do stworzenia pysznych sałatek znajdziecie tutaj: PRZEPISY STRONA PRODUCENTA | STRONA MAJONEZU KĘTRZYŃSKIEGO „Ku...
 
 · 
Odpowiedz

Inga Nosal

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
gratuluję współpracy :)
 
 · 
Odpowiedz
 
Dziekuje :)

Mama Laurki testuje

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
pyszne są te majonezy :)
 
 · 
Odpowiedz
 
Ja byłam mile zaskoczona, że są aż tak pyszne :D

Anna Szostak

4 tygodnie temu  -  Udostępniony publicznie
 
Smacznego :)
 
 · 
Odpowiedz

Kasia Dałecka

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
smacznie się zapowiada :)
 
 · 
Odpowiedz

Zuzanna Rawińska

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Smacznego majonezowania hehe :)
 
 · 
Odpowiedz

Anna Kowalska

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
No to smacznego! :)
 
 · 
Odpowiedz

Re welka-Testuje przez Google+

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
 
 · 
Odpowiedz

Monika Podszuska

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Akurat tego majonezu nigdy nie próbowałam, ale czas może zacząć :)
 
 · 
Odpowiedz

Edyta S

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Uwielbiam majonez. Co niestety potem widać po figurce. Tu i ówdzie się powiększa. ;)
 
 · 
Odpowiedz

Patrycja M.

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Nie smakowałam jeszcze tych majonezów :) Najczęściej kupuję Winiary i Roleski :)
+
1
2
1
 
 · 
Odpowiedz
 
Ja byłam wierna Winary, ale po wypróbowaniu Kętrzyńskiego chyba zmienię swoje upodobania :D

Kejti Makowiecka

4 tygodnie temu  -  Udostępniony publicznie
 
Smaczna kampania
 
 · 
Odpowiedz

Angelika Piasecka

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Bardzo dobry jest ten majonezik :)
 
 · 
Odpowiedz

Arianna Kubiak

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Smaczny majonez - gratuluję współpracy
 
 · 
Odpowiedz

Ola Ko

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Gratuluję smakowitej współpracy ; )
 
 · 
Odpowiedz
 
Dziekuję :)

Ola Mikler

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
Takie współprace też fajne :)
 
 · 
Odpowiedz
 
Smakowita :D

Agnieszka P

1 miesiąc temu  -  Udostępniony publicznie
 
miałam kiedyś majonez kętrzyński i bardzo przypadł mi do gustu. Jednak nie mogę go nigdzie spotkać ostatnio...
 
 · 
Odpowiedz
 
No własnie wcześniej nie zwracałam na niego uwagi na półkach sklepowych, a teraz też poszukuję :)

Dorota Kepner

4 tygodnie temu  -  Udostępniony publicznie
 
Smakowitości :)
 
 · 
Odpowiedz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Revelkove Love , Blogger