Testowanie produktów - zupełnie za free :)
Chciałabym się z Wami podzielić informacją, gdzie możecie testować produkty - zupełnie za darmo :) W sieci jest kilka stronek, które działaja na zasadzie marketingu rekomendacji. I tu pewnie zadajecie sobie pytanie - co to jest marketing rekomendacji?
No to prosta definicja (zaczerpnięta z Wikipedii)
Marketing rekomendacji – działania marketingowe, których celem jest wywołanie fali rekomendacji produktu/usługi wśród konsumentów, poprzez umożliwienie im osobistego doświadczenia z produktem i wspomaganie rozprzestrzeniania się tych rekomendacji, za pomocą odpowiednich narzędzi.
Informacja o produkcie/usłudze jest nieopłaconą, dobrowolną i szczerą opinią konsumenta przekazywaną swoim znajomym, rodzinie lub bliskiemu otoczeniu.
Podstawą realizacji marketingu rekomendacji są kampanie „product seeding” polegające na dostarczeniu wybranej grupie wyselekcjonowanych konsumentów, pełnowartościowych produktów do testowania wraz z próbkami dla znajomych.
Uczestnikami kampanii są ludzie lubiący testować nowe produkty, którzy tym samym chcą jako pierwsi na rynku otrzymywać informacje o nowych produktach i rozmawiać o nich ze znajomymi.
Marketing rekomendacji należy m.in. do działań marketingu szeptanego.
Czyli po krótce: testujemy produkt, dzielimy sie nim ze znajomymi, przekazujemy swoje opinie i wrażenia dalej - co za tym idzie dociera to do szerszego grona odbiorców. Fajnie, nie? :)
Tak jak wspomniałam w sieci powstało kilka stronek działających na tej własnie zasadzie. Rejestrujemy się - wypełniamy ankiety, wówczas możemy zostać zakwalifikowani do grupy docelowej, a gdy już się w niej znajdziemy - to możemy otrzymac produkt do testowania :) Po otrzymaniu produktu oczywiście sprawdzamy go najczęściej "na własnej skórze", dzielimy się nim z rodziną, znajomymi - przekazujemy swoje wrażenia. Najczęściej w trakcie takich kampanii jesteśmy zobligowani do wypełniaia raportów z rozmów czy tez raportu podsumuwojącego nasze testy. Wiadomo inaczej nie miałoby to sensu - więc warto być rzetelnym w trakcie wypełniania takich raportów, bo nasza opinia jest ważna dla producenta zlecajacego nam testowanie. Dzięki naszym sugestiom często jest w stanie w jakis sposób ulepszyć, bądź zmodyfikowac swój produkt - ewentualnie wprowadzic na rynek zupełnie nowy lub zaskoczyć nas ciekawą promocją.
Obecnie jestem zarejstrowana na 3 stronkach: Streetcom, Test Me Too oraz Rekomenduj To.
W kolejnych postach postaram się przedstawić moje przygody z owymi stronkami oraz kampanie w jakich do tej pory udało mi się wziąć udział.
Zapraszam serdecznie do dalszej lektury ! :)
No to prosta definicja (zaczerpnięta z Wikipedii)
Marketing rekomendacji – działania marketingowe, których celem jest wywołanie fali rekomendacji produktu/usługi wśród konsumentów, poprzez umożliwienie im osobistego doświadczenia z produktem i wspomaganie rozprzestrzeniania się tych rekomendacji, za pomocą odpowiednich narzędzi.
Informacja o produkcie/usłudze jest nieopłaconą, dobrowolną i szczerą opinią konsumenta przekazywaną swoim znajomym, rodzinie lub bliskiemu otoczeniu.
Podstawą realizacji marketingu rekomendacji są kampanie „product seeding” polegające na dostarczeniu wybranej grupie wyselekcjonowanych konsumentów, pełnowartościowych produktów do testowania wraz z próbkami dla znajomych.
Uczestnikami kampanii są ludzie lubiący testować nowe produkty, którzy tym samym chcą jako pierwsi na rynku otrzymywać informacje o nowych produktach i rozmawiać o nich ze znajomymi.
Marketing rekomendacji należy m.in. do działań marketingu szeptanego.
Czyli po krótce: testujemy produkt, dzielimy sie nim ze znajomymi, przekazujemy swoje opinie i wrażenia dalej - co za tym idzie dociera to do szerszego grona odbiorców. Fajnie, nie? :)
Tak jak wspomniałam w sieci powstało kilka stronek działających na tej własnie zasadzie. Rejestrujemy się - wypełniamy ankiety, wówczas możemy zostać zakwalifikowani do grupy docelowej, a gdy już się w niej znajdziemy - to możemy otrzymac produkt do testowania :) Po otrzymaniu produktu oczywiście sprawdzamy go najczęściej "na własnej skórze", dzielimy się nim z rodziną, znajomymi - przekazujemy swoje wrażenia. Najczęściej w trakcie takich kampanii jesteśmy zobligowani do wypełniaia raportów z rozmów czy tez raportu podsumuwojącego nasze testy. Wiadomo inaczej nie miałoby to sensu - więc warto być rzetelnym w trakcie wypełniania takich raportów, bo nasza opinia jest ważna dla producenta zlecajacego nam testowanie. Dzięki naszym sugestiom często jest w stanie w jakis sposób ulepszyć, bądź zmodyfikowac swój produkt - ewentualnie wprowadzic na rynek zupełnie nowy lub zaskoczyć nas ciekawą promocją.
Obecnie jestem zarejstrowana na 3 stronkach: Streetcom, Test Me Too oraz Rekomenduj To.
W kolejnych postach postaram się przedstawić moje przygody z owymi stronkami oraz kampanie w jakich do tej pory udało mi się wziąć udział.
Zapraszam serdecznie do dalszej lektury ! :)
Świetny blog. ;3
OdpowiedzUsuńObserwuję i liczę na rev ;*
http://dajzsiebiewszystkox3.blogspot.com/
Polecam jeszcze trnd ;)
OdpowiedzUsuńMmm świetne strony. :) Będę tu częściej wpadać! :*
OdpowiedzUsuńhttp://macblooulive.blogspot.com/
Wszędzie mam konta :) ale od lat nic nigdy nie przyszlo :(
OdpowiedzUsuń